ANOTACE:
Seminář se zaměřuje na metody aktivního učení, při kterých se žák stává aktivním tvůrcem svého poznání. Společně vytvoříme přehled nejčastěji používaných metod aktivního učení, obohacený o nové přístupy, a ukážeme si, jak tyto metody integrovat do výukové jednotky tak, aby nejen podporovaly pochopení učiva, ale také rozvíjely klíčové životní dovednosti žáků. Vycházíme z konstruktivistické pedagogiky, která klade důraz na budování vlastního poznání na základě praktických zkušeností.
Zvláštní pozornost bude věnována modelu třífázového učení „evokace – uvědomění si významu – reflexe“ (E-U-R), jehož principy si účastníci osvojí na konkrétním příkladu výukové jednotky. Seminář zároveň nabídne prostor pro diskusi o tom, jak metody aktivního učení přispívají k inkluzivnímu vzdělávání a jak je efektivně implementovat do různých výukových kontextů.
Cíle:
- vytvořit si společně přehled používaných metod aktivního učení
- rozlišit metody a formy aktivního učení
- popsat, proč je dobré metody a formy aktivního učení (MAU) zavádět
- prožít si výukovou jednotku založenou na principu E-U-R
MEDAILONEK LEKTORKY:
Mgr. Veronika Svobodová
pedagog, lektor a mentor, v současné době OSVČ Centrum Encanto v Kolíně v roli průvodce pro spokojené děti, rodiče, učitele i ředitele. www.centrumencanto.cz






