Tento seminář představí jednoduchou komunikační metodu, která se zaměřuje na sebepoznání a přebírání odpovědnosti za své chování. Podporuje spolupráci a vzájemný respekt. Usnadňuje práci s dětmi a řeší problémy se začleněním do kolektivu, prevencí šikany a dalšími patologickými jevy. Představuje čtyři komunikační typy, jejichž znalost vede k přijetí jedince. Pro její aplikaci není třeba měnit systém výuky. Mění se to zásadní, vzájemná komunikace žáka a pedagoga, a tak jsou její dopady patrné v každodenním životě.
Lektoři
Václav Flíček se zajímá o propojování lidí. Uvědomil si, v čem spočívá význam slova spolupráce a těší se z pokroků, které se díky tomu dějí. Obdivuje úsilí pedagogů, jejich vytrvalost a hlavně ochotu vidět na dětech to dobré. Takové pedagogy se snaží vzájemně propojovat a inspirovat.
Zdeněk Sklenář se díky svým zkušenostem a studiu věnuje dětem převážně jako taneční lektor v dětském folklorním souboru. Vystupování na veřejnosti je pro něj přirozené stejně jako práce s dětmi. Utvrzuje se v přesvědčení, že budoucnost našich dětí je závislá na otevřené spolupráci s nimi, dostatečném prostoru a respektu.